● Ştiri din Ţara Făgăraşului          ● Ce să vizitezi în Ţara Făgăraşului          ● Meteo          ● Unde să mănânci în Ţara Făgăraşului          ● Cazare în Ţara Făgăraşului         ● Pastila Zilei         ● Contact

Carrefour își vinde operațiunile din România. Lanțul francez pleacă inclusiv din Făgăraș

Lanțul francez de supermarketuri Carrefour se pregătește să iasă de pe piața românească, după mai bine de două decenii de activitate. Potrivit publicației franceze l’Informe, citată de Bloomberg, grupul a mandatat banca BNP Paribas pentru a găsi un cumpărător al magazinelor Carrefour din România.

Pe lista țărilor vizate de această strategie de retragere se află și Polonia, dar și alte piețe considerate „neesențiale” pentru grupul condus de Alexandre Bompard. Decizia face parte dintr-o revizuire amplă a portofoliului internațional Carrefour, care vizează o reducere a perimetrului și o concentrare pe piețele considerate strategice — precum Belgia, Spania și Brazilia.

Carrefour Fagaras

Motivele plecării: presiunea fiscală și plafonarea adaosurilor comerciale

Decizia vine în contextul politicilor economice tot mai restrictive aplicate în România în ultimii ani. Guvernele Ciucă, Ciolacu și Bolojan au impus măsuri precum plafonarea adaosurilor comerciale la zeci de produse alimentare de bază și obligativitatea retailerilor de a vinde un procent mai mare de produse de proveniență locală.

Pe fondul acestor schimbări și al unei scăderi a încrederii consumatorilor, Carrefour a raportat în trimestrul al treilea o creștere de doar 0,2% a vânzărilor like-for-like, până la 773 milioane de euro. Totuși, pentru primele nouă luni din 2025, cifra de afaceri a crescut ușor, la 2,2 miliarde de euro, în urcare cu 1,9% față de perioada similară din 2024.

Carrefour România – una dintre cele mai mari rețele de retailCarrefour a intrat pe piața românească în 2001, fiind unul dintre primii retaileri moderni care au deschis hipermarketuri în țară. În prezent, operează 458 de magazine, dintre care:

  • 55 hipermarketuri,
  • 188 supermarketuri,
  • 187 magazine de proximitate,
  • 28 de magazine de tip soft discount.

Retailerul a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de peste 3,1 miliarde de euro, poziționându-se printre liderii pieței, alături de Lidl, Kaufland, Penny, Auchan, Mega Image și Profi.

De-a lungul anilor, Carrefour a crescut semnificativ prin achiziții majore, precum rețeaua Billa (2016) și magazinele Cora și Cora Urban (2022), consolidându-și astfel poziția în topul lanțurilor de retail din România.

Reprezentanții Carrefour au confirmat pentru Economedia că grupul „a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități”, în cadrul planului strategic Carrefour 2026.

„Grupul nu comentează zvonurile de pe piață. Analiza acoperă toate liniile de business și modelele organizaționale”, au declarat oficialii companiei.

Carrefour a demarat deja procese similare și în alte țări:

  • în Italia, rețeaua de 1.200 de magazine a fost cedată grupului New-Princes;
  • în Polonia, procesul de vânzare este gestionat de JP Morgan;
  • în Argentina, acesta este coordonat de Deutsche Bank.

Carrefour își vinde operațiunile din România. Lanțul francez pleacă inclusiv din Făgăraș recenzie.